Háromlabdás kaszkád fejlesztés a Wudisuliban

WudiSuli | Budakeszi Német Nemzetiségi Általános Iskola | Háromlabdás kaszkád fejlesztés a Wudisuliban
Októbertől a fejlesztő foglakozások során egy új módszerrel, a háromlabdás kaszkád fejlesztéssel is igyekszünk diákjaink idegrendszeri stimulálását elősegíteni.
A különleges módszert iskolánkba Kun Ilona hozta el és alkalmazza, aki így mesél bevezetéséről:
„Sokunk a magunk módján élvezzük a mozgást, unokám, aki, első bizonytalan lépéseit teszi; ismerősöm, aki alig látó felnőtt; turista, mint látványosságokat kereső; aktív sportoló, aki dobogóra vágyik. A mozgás, jellegétől függetlenül, kortalan műveléssel az emberek egyik legjellemzőbb tulajdonsága a világ megismerésében, az egészséges életmód kialakításában, megőrzésében.
A kaszkád dobás, mint terápia, a tanulási zavar megelőzését szolgálja, októbertől a fejlesztő foglalkozások új mozgás pihenője, ami – aktív tevékenységként – hatékonyan befolyásolja diákjaink életminőségét. „A háromlabdás kaszkád sokféle hatása által – a labdára irányuló figyelem, a mozgások irányítása, a szem és a kéz holisztikus észlelése a zsonglőrködés során állandó tréning az agynak – csökkenti és akár teljesen meg is szünteti a teljesítményzavarokat, még ha maga a sajátos idegrendszeri szerveződés meg is marad.” (1)
„Torony”, „szivárvány”, „dóm” (2)- ismétlik szóban és kapcsolják hozzá az egyoldali és keresztezett motoros kivitelezést SNI és BTMN-es tanítványaim. Megtanulták az alapvető fogalmakat, működéseket, technikákat s azon dolgoznak, hogy harmonizálják idegrendszerük működését.
Kun Ilona
(1) Prof. Dr. Gyarmathy Éva: klinikai szakpszichológus, az MTA tudományos főmunkatársa, az SNI – TST elnöke
(2) Szabó Krisztina: képzés alapító, a Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány mozgásmentora
WudiSuli | Budakeszi Német Nemzetiségi Általános Iskola | Háromlabdás kaszkád fejlesztés a Wudisuliban
Comments are closed.