A mozgás fontossága

A mozgás fontossága – testnevelés órai tapasztalatok

2020. novemberétől támogatom szakmailag az első és a második osztályos testnevelő-team munkáját a szenzomotoros (TSMT) szemléletű testnevelés órák tervezésében, kivitelezésében.
Az órai feladatok az idegrendszer érését elősegítő tornagyakorlatokból állnak:

• kapaszkodási-, védekező reflexek fejlesztése,
• elemi mozgásformák integrálása,
• az egyensúlyi reakciók aktiválása.

Az eltelt 6 hétben tanulóink gyakorolták a kapaszkodási reflexeket (pad, ferdepad, bordásfal), az elemi mozgásmintákat (kúszás, csúszás, mászás, járások forgás), és kéztámaszos feladatokat, melyeknek eredményeként javult a mozgás biztonságuk. Az órákba az egyidejű többcsatornás figyelem, rövid- és hosszútávú emlékezet, saját test körüli tájékozódás, térbeli tájékozódás feladatai is beépülnek.

Örömünkre szolgál, hogy ritkul a gyerekek részéről a feladathelyzetből való kiszállás, hárítás. A korábban sikeresen megoldott motoros tapasztalatok által „jól meg tudom oldani” élménnyel önbizalmuk, reális önértékelésük, nyitottságuk, szemléletük, pozitív irányba fejlődik. A dicséret és biztatás hatására mindenki megpróbálja a sikeres feladatvégrehajtást, és ez láthatóan örömmel tölti el őket.

A tevékenységek a továbbiakban is folyamatosan bővülnek új eszközök, új mozgásminták beépítésével, és a nehezítések fokozatos bevezetésével.

Duruczné Hajdú Mariann

Comments are closed.