Baka Erzsébet – Módszertani nyílt tanórák

A “Budakeszi Oktatásáért” pedagógus pályázat keretein belül tíz nyílt órát tartottam a gyerekekkel és egyet a kollégákkal. Ezek inkább módszertani mint sem tantárgyi órákat jelentettek. A tantárgyak inkább eszközök voltak arra, miként lehet a gyerekek képességeit fejleszteni különböző területeken. A különböző módszertani eszközök abban segítenek, hogy az oktatási folyamatokban a saját tapasztalataimat, tudásomat átadva, ki-ki ötletet merítsen a saját munkájához.

Biológia, természetismeret, testnevelés, tánc és osztályfőnöki órákon mutattam módszereket, melyekkel koncentrációt, kreativitást, erő – és állóképességet, együttműködést és egyéb kulcsfontosságú készséget lehet fejleszteni.

A 2019 – 2020. tanévben márciusig hét órát sikerült megtartanom, amit a kollégák, az iskolavezetés, szülők és a város vezetőség tagjai megtekinthettek. Március közepétől azonban, az online oktatás gátjai miatt ezek az órák elmaradtak, így a 2020-2021-es tanév első félévére kerültek át.
Az egészségügyi helyzet miatt nyílt órát nem hirdethettünk, így az órákról egy-egy videó felvétel készült, melyek alább megtekinthetők.

2020.10.02-án a 8.A osztállyal “Együttműködés néptánc órán” címmel mutattam a gyerekek segítségével olyan gyakorlatokat, melyek az egymásra hangolódást, társas figyelmet, az együttműködést segítik. Ritmusgyakorlatok, tükörjátékok, babzsák adogatós, mondókás játékok. Ezek a néptánc tanítás előkészítő gyakorlatai, ám ezeket más tantárgyakban is lehet alkalmazni, esetleg délutáni, vagy tábori játékok keretein belül is használhatók.

2020.10.16-án szintén a 8.A osztállyal “Szakértő játék”-ban, egy biológia órán dolgoztunk együtt.

Itt egy képzeletbeli konferencia keretén belül csoportmunka folyt.
A szerepjátékon túl a gyerekek “Az emberi test felépítése, működése, egészségvédelme” témakörből az addig tanult bőr és mozgás szervrendszer szakértői voltak.
Módszertanban az önálló megnyilatkozás, kiállás volt a fő szempont, hisz ők hamarosan a szóbeli felvételin számot kell, adjanak a tudásukról. Fontos volt az együttműködés, hisz a csoportok a kapott feladatlapot közösen oldották meg. A kreativitásukat a bemutatkozásban mutathatták be, a kiállásukat pedig a képzeletbeli alkalomhoz illő öltözettel, megjelenéssel erősítették.

2020.11.23-án a kollégáknak adtam segítséget, ötleteket a mindennapi munkához a saját jól bevált módszereim összefoglalásával.

“A tanulási stressz oldása és a hatékony tanulás eszközei” 1-8. osztályig mindenki számára feladat,  tantárgytól függetlenül.

A tanulás külső-belső körülményeinek megteremtése, a tanulásra való ráhangolódás, a stresszmentes  órák, a gyerekek érdekeit szolgálják.
A tanulási stressz felismerése és oldása, illetve a stressz helyes kezelése az egészségük, fejlődésük szempontjából szükséges.
Egyszerű légzőgyakorlatok, a mozgásos és szöveges játékok,  feladatok által hatékonnyá tehető az iskolai tanóra és nyugodttá az itt eltöltött idő.
Az ötletek bővíthetők, átformálhatók, de legfőképp akkor hatékonyak, ha használjuk őket.

Nekem 34. tanévre sok bevált módszerem van, amit örömmel osztottam meg.

2020.12.02 -én a 7. A osztállyal biológiaórán, feladat megoldásokhoz mutatok módszereket.

Baka Erzsébet tanárnő

Comments are closed.
WudiSuli | Budakeszi Német Nemzetiségi Általános Iskola
Elérhetőségeink
Titkárság: Gebei Éva
  • 2092 Budakeszi, Knáb János utca 60.
  • +36 20 327 5858
  • titkarsag@wudisuli.hu
Ed Sport news INFO
All the latest school sport and grass roots reports on ED Sport. News, reports, analysis and more.
SEE ALL
Tweets
Please fill all required widget settings!
Contact Info
Praesent quis risus nec mi feugiat vehicula. Sed nec feugiat arcu.
  • Address Line 1
  • (123) 456 789
  • email@example.com